Kvällsrutin, höst

I söndags skrev jag om höstens morgonrutin, så här kommer nu också min kvällsrutin. Grundtanken är att rengöra huden ordentligt, tillsätta någon behandlande produkt och därefter återfukta. Detta gällde även för sommarrutinen som jag skrev om i augusti, men nu har flera av produkterna ändrats.

Rengöring från Emma Hardie och Glossier.

Som förstarengöring masserar jag in Emma Hardies Amazing Face Moringa Cleansing Balm för att lösa upp makeup ordentligt. Därefter torkar jag ansiktet rent med en ljummen tvättlapp. Andrarengöringen är Glossiers Milky Jelly Cleanser, som även den torkas bort med en tvättlapp.

Retinol från Pixi, mist från La Mer, ögonserum från Hylamide och essence från Hada Labo.

Sedan är det dags för den behandlande produkten, i mitt fall retinol, som är bra att använda på kvällen höst-vinter-vår. Retinol finns i många former (kräm, serum, toner etc), och jag använder sedan några veckor tillbaka Pixis Retinol Tonic.

Därefter sprayar jag på The Mist från La Mer och så tar jag en droppe Hylamide SubQ Eyes Serum och klappar in runt ögonen. Medan ansiktet fortfarande är fuktigt baddar jag in Hada Labo Premium Lotion i hela ansiktet och låter den torka in. Ibland upprepar jag Premium Lotion-steget några gånger, med mist emellan, för att riktigt bädda in fukt i huden. Jag avslutar med ett oljeserum, Supreme Skin Serum från Mauli och därefter en nattmask. På nattduksbordet har jag nu min favoritmist, Queen of Hungary från Omorovicza, som jag gärna sprayar på det sista jag gör innan jag släcker lampan.

Sista stegen: oljeserum från Mauli, nattmask från Caudalie och mist från Omorovicza.


Nu ska jag sätta igång med kvällsrutinen, ha en fin kväll!


Kommentarer

Populära inlägg