Veckans önskelista

Då var det tisdag igen och ytterligare en önskelista. Efter att bara ha varit hemma i Malmö i ett par dagar, har jag börjat förbereda nästa veckas resa. Jag ska till Paris med arbetet, så veckans önskelista handlar om vad jag hoppas få med mig hem därifrån.

Doftljus i Mimosa från Diptyque. Allra helst vill jag köpa det i Diptyques fina originalaffär, med samma adress som står på deras etiketter: 34 Boulevard Saint-Germain. Mimosa är en doft som jag förknippar med tidig vår, så jag ska verkligen försöka få tag på ett ljus.

Hoppas få ett nytt Diptyque-ljus nästa vecka.

Kroppsvård från Uriage och Ducray. Ett besök på Citypharma är ett måste om man vill få tag på billiga franska pharmacie-favoriter. Här finns alltid fina erbjudanden - promos - med 2 för 1, så jag hoppas på Uriages härliga gel lavant och Ducrays kroppskräm.

Om denna deodorant fortfarande säljs, tar jag gärna med mig en hem.

Veet déodorant crème régulateur 3 jours. Jag räknar också med att besöka ett vanligt super-marché, där jag gärna köper med mig en krämdeodorant som jag alltid hade när jag bodde i Paris. Den ska alltså räcka i tre dagar, samtidigt som den är väldigt mild. Under flera år bunkrade jag den när jag var i Frankrike och jag har till och med mailat Veet för att övertyga dem om att sälja deodoranten i Sverige. De sa nej. Numera klarar jag mig bra med andra deodoranter, men köper gärna en Veet för nostalgins skull.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg