Veckans solskydd

Idag har vi varit på utflykt och jag har besökt flera apotek och parfymerier. Min drömmask Black Rose Cream Mask från Sisley var nedsatt till 80€, men jag vågade inte lita på att det var äkta varor som såldes. Eftermiddagen tillbringades i alla fall på vår soliga balkong, så jag tänkte skriva lite om det solskydd jag har med mig:

Solskydd till hår och ansikte.

Till håret har jag ett solskydd från Babaria som jag har köpt i hotellets souvenirshop. Jag har lätt för att bränna mig i hårbottnen, så jag försöker numera verkligen ha solskydd i hår och hårbotten. Ansiktet smörjer jag in med Akademiklinikens fantastiska Day Maximal Sense.  Jag har också med ett solstift från Comfort Zone och läppbalsamet från Coola i färgen Summer Crush. Det vinner på att förvaras i värme, hemma kändes det lite väl torrt. After Sun-krämen Sun Soul Face Cream från Comfort Zone har jag som nattkräm.

Solskydd till kroppen.

Till kroppen har jag med mig Bronze Goddess från Estée Lauder, som återfuktar, skyddar och ger lite skimmer. Doften är dessutom helt underbar. Jag bättrar på skyddet med sprayen från Lierac. Sedan har jag en färgad kräm från Soleil Toujours, som både funkar i ansiktet och på kroppen, när man vill jämna ut hudtonen. Min After Sun är klassikern Lait Oligo-Thermal från Biotherm, en gelkräm med mycket fukt och svalka.

Favoriterna på plats bredvid solstolen.

Förutom skydd i krämform, använder jag förstås hatt, solglasögon och parasoll. Jag älskar sol och värme, men undviker numera alltför mycket solexponering. Jag hoppas dock på att även resten av veckan här blir solig!

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg