Adventskalendrar

Ja, det är fortfarande sommar, men redan i slutet av oktober brukar skönhetskalendrarna släppas till försäljning. Eftersom de brukar säljas i väldigt begränsad upplaga brukar man få skriva upp sig på kölistor och därefter gäller det att vara snabb, för de populäraste kalendrarna säljs slut direkt. Det kan vara bra att kika runt lite efter vilken kalender man ska satsa på, för de brukar kosta en del.

De senaste två åren har jag lyckats få tag på Skincitys populära kalender. Den har fokus på hudvård från de premiummärken som finns i Skincitys sortiment. Förra året blev jag gladast över Lotion P50 från Biologique recherche.

En annan kalender jag har haft ett par år är den från Lookfantastic. Om man har haft Lookfantastics beauty box finns det en risk för att man får produkter man redan har fått i boxen, men annars är den oerhört prisvärd med en bra blandning av smink, hud- och hårvård. Jag kommer att köpa den i år igen. Förra året upptäckte jag t ex KORRES Wild Rose Sleeping Facial, en nattmask som verkligen gjorde skillnad på min decemberhy.

På önskelistan för i år står annars kalendrarna från Jo Malone och Space NK, som släpper sin första kalender i år. Innehållet kan man se här - visst är det mycket fint i den? Queen of Hungary-misten är underbar, liksom Sunday Rileys Luna oil. Kalendern från Jo Malone kikade jag på både på Illum och Magasin i Köpenhamn förra året, men den var för dyr. Därför förblir den nog en dröm, även i år.


Kommentarer

Populära inlägg