Kvällsrutin, sommartid

Sedan jag hörde om dubbelrengöring (eller double cleanse) på Caroline Hirons youtube-kanal har jag ägnat mig åt det varje kväll. Det är skönt att få bort smink och spf med en olja med hjälp av en varm tvättlapp och därefter använda en mildare rengöring bara för ansiktets skull.

Jag använder just nu en rengöringolja från Kiehls (Midnight recovery facial oil) och därefter antingen Glossiers Milky jelly cleanser (om man vill handla hos Glossier via min länk blir jag glad och får 100 kr!) eller Oskia renaissance gel. Även den andra rengöringen torkar jag av med våt tvättlapp. Sedan applicerar jag Pixi Glow (exfolierande ansiktsvatten) med bomullsrondell och därefter spritsar jag på lite Caudalie beauty elixir. Här kan man om man är trött lägga på en tjock kräm eller mask och gå och lägga sig.



Än så länge är jag dock sommarlovspigg, så efter misten baddar jag på ögonserum. Jag rekommenderar verkligen SubQ från Deciem, även om märket är omdebatterat. Därefter häller jag lite essence från Caudalie i handflatorna och baddar in i ansiktet. När det har torkat klappar jag in serum eller olja beroende på dagsform och sist lägger jag på en nattmask. Just nu gärna två nattmasker, först ett tunt lager av Summer Fridays Jet lag mask (ger fin fukt och plump) och därefter Charlotte Tilburys Overnight bronze and glow för att se solkysst ut (annars är jag alldeles blek efter spf, hatt och parasoll).

Titta gärna in i morgon bitti för att se min morgonrutin. Trevlig söndagkväll!




Kommentarer

Populära inlägg