Lash lift & tint

Redan torsdagkväll, dagarna går fort när man arbetar igen!

En av de sista ljuva semesterdagarna var jag hos Vacker Hud hos Denise på Four gardens spa i Limhamn för att göra en lash lift & tint. Det innebär att de övre ögonfransarna böjs upp så att de får en böj som varar 4-6 veckor (beroende på ens fransars tillväxtcykel).  Därefter färgas både över- och underfransar.

Behandlingen tog lite drygt en timme och kostade 400 kr (det var ett tillfälligt erbjudande, ordinarie pris är 650 kr). Man kan också välja till en keratinbehandling och då blir det lite dyrare. När jag kom fick jag ta ur mina linser och därefter tvättade Denise mina fransar rena. Tyvärr irriterades mitt ena öga lite av rengöringen, vilket innebar att ögat tårades så att alla fransar inte böjdes helt.




Även om resultatet blev fint och håller bra så här snart tre veckor senare, saknar jag ändå volymen jag får av mascara. Därför kommer jag nog att vänta med nästa lash lift & tint tills jag ska på solsemester i februari.

Ha en fin kväll!


Kommentarer

Populära inlägg