Lite påfyllning

Som jag skrev i morse var jag på Kicks i söndags och passade då på att använda min rabatt på 20% för att fylla på badrumshyllan. Jag har haft en ordentlig rensning av mitt badrumsskåp i sommar och har försökt att använda upp alla prover och småflaskor som jag annars gärna sparar på.






Nu hade jag helt slut på body lotion, så därför kunde jag med gott samvete köpa en ny. Det blev en burk Brazilian Bum Bum Cream från Sol de Janeiro. Jag köpte min första burk på Sephora i Barcelona för ett par år sedan, efter att ha hört så mycket gott om den. Först var jag lite tveksam till doften (den är kraftig och luktar verkligen sommar och strand), kunde man ha den här krämen året om? Dessutom var det glitter i den, hur skulle det se ut mitt i vintern? Det visade sig att Brazilian Bum Bum Cream är ett body butter som passar utmärkt när det börjar bli kallt. Fin återfuktning, dryg produkt och doften är faktiskt härlig. Glittret syns inte under tjocka klädlager, så jag är glad att Sol de Janeiro sedan i våras säljs av svenska butiker som Kicks, Sephora, Lyko och Bangerhead m fl.







Det andra köpet blev Peony Blush & Suede Body & Hand Wash från Jo Malone. Jag älskar Jo Malone och hennes dofter. Det är så härligt att alla kan kombineras hur som helst. Just Peony Blush & Suede är nästan alltid min colognebas, sedan lägger jag till en annan av hennes cologner beroende på humör. Handtvålen är oerhört dryg, så även om det kan verka lyxigt med en tvål för 240 kr så behöver jag inte köpa någon mer tvål i år. Dessutom tycker jag att den är fin på handfatskanten.



Fin handtvål som även passar i duschen

Kommentarer

Populära inlägg