Morgonrutin, sommartid

Godmorgon!

Jag är morgontrött, så jag har alltid en mist på nattduksbordet som jag sprayar i ansiktet när alarmet ringer. Ganska länge har det varit en flaska av Akademiklinikens Pure berry toner, men jag föredrar egentligen en mer finfördelad mist som är lite snällare vid väckning. Jag tycker mycket om Queen of Hungary från Omorovicza, som är lite lyxigare. Nästa inköp blir dock Josh Rosebrook Hydrating Accelorator, som jag är väldigt nyfiken på.



Jag tvättar sedan ansiktet med en mild, ickelöddrande rengöring. Favoriten är Emma Hardies Moringa Cleansing balm, men Glossiers Milky Jelly Cleanser går också bra (man får gärna handla hos Glossier via min länk). Om jag kan försöker jag att undvika att tvätta ansiktet i duschen, men jag har en Pure radiance cleanser från Akademikliniken stående där. Sedan sprayar jag på lite mer mist, och därefter ögonserum, essence, serum och spf (solskyddsfaktor). Jag är inne på min tredje förpackning av Akademiklinikens Day Maximal Sense Spf 50, så det är gott betyg. Den har ingen särskild doft, lämnar ingen vit hinna och täpper inte till huden.

Eftersom jag inte solar ansiktet, tillför jag gärna lite färg i krämform. Charlotte Tilburys Unisex Healthy Glow är en tinted moisturiser som jag är superförtjust i. Den är dock ganska mörk och saknar spf, så för det mesta blandar jag ut den med en bb- eller cc-cream eller en annan tinted spf. Gillar också att blanda i lite lyster i detta steg, får nog göra ett eget inlägg om detta.

Ha en fin måndag!




Kommentarer

  1. Hvor lang tid tar denne rutinen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte mer än fem minuter, men jag försöker göra något annat (diska, bädda sängen etc) mellan essence, serum och kräm, så att de hinner sjunka in ordentligt.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg