First impression: Clark's Botanicals Deep Moisture Mask

I söndags testade jag en ny fuktighetsmask, Deep Moisture Mask från Clark's Botanicals. Märket är nytt för mig och jag fick masken i Space NK:s stora höstgoodiebag. Masken är en tjock krämmask som passar alla hudtyper. Den rekommenderas främst för fuktfattig hud i behov av en fuktboost, så det passar väl bra på de flesta så här års? Den kan läggas som ett tjock lager i 15-20 min, i ett tunnare lager över natten eller som ett väldigt tunt lager som fuktkräm under makeup.

Min lilla provburk.

Jag har testat de två första sätten. I söndags hade jag den som nattmask, men lade på ett ganska tjockt lager för att den riktigt skulle sjunka in. Det gjorde den inte, mitt ansikte var fortfarande kladdigt när jag vaknade och jag blev lite besviken på masken. Jag tyckte också att den ganska blommiga doften var lite påträngande. Det var svårt att avgöra om huden var mer återfuktad än vanligt.

Masken är tjock, vit och doftar ganska mycket.

Därefter hade jag den i tisdags, då jag skulle iväg på kvällen för att dricka vin med en god vän. Eftersom jag hade lite tid på mig innan jag skulle iväg, bestämde jag mig för att lägga ny makeup. När jag hade tvättat bort den gamla lade jag därför på ett lager av Deep Moisture Mask medan jag vilade en halvtimme. Detta passade min hud mycket bättre, den blev återupplivad och det var lätt att lägga makeup efteråt.

En användning kvar i burken.

Det återstår en användning i den lilla provburken och jag kommer använda den på samma sätt som i tisdags, dvs. som en uppiggare antingen på morgonen medan jag äter frukost eller en kväll när jag ska iväg på något. Jag tror dock inte att jag kommer att köpa masken, men det verkar som om många andra gör det. Deep Moisture Mask är Clark's Botanicals storsäljare och den har ett högt användarbetyg på flera olika sajter.

Ha en härlig torsdagskväll!

Kommentarer

Populära inlägg