First impression: Malin+Goetz Brightening Enzyme Mask

I somras lanserade Malin+Goetz sin Brightening Enzyme Mask. Det är en djuprengörande och exfolierande mask i gelform, som passar även för känslig hud. Innan jag testade den läste jag många recensioner, varav de flesta är väldigt positiva. De negativa har handlat om priset eller att den känns för aktiv för känslig hud. Eftersom jag fick min som prov, kan jag inte klaga på priset. Däremot var jag noggrann med att inte låta den vara på huden längre än rekommenderad tid, fem minuter. Den ska användas kvällstid, så jag testade min igår kväll efter att ha rengjort huden.

Malin+Goetz Brightening Enzyme Mask

Oj, vilken mask det är! Det är en ganska tunnflytande oparfymerad gelmask med glest med korn i. Jag tog ungefär halva tuben och lade på masken med fingrarna, eftersom den är rätt rinnig var den lätt att breda ut över ansiktet. Jag hade förväntat mig att det skulle sticka i huden direkt, men den kändes bara svalkande. Efter ett par minuter började dock ansiktet att kännas lite varmt och när knappt fem minuter gått hettade det rejält. Det här är inte en mask man glömmer att tvätta bort.

Mina kinder var lite röda när jag tvättade bort masken med ljummet vatten. Därefter lade jag på en fuktmask och under hela kvällen kändes ansiktet liksom uppstramat, nästan som efter en dermapenbehandling. Imorse när jag vaknade var den uppstramande känslan kvar, men inte en tillstymmelse till rodnad. Jag önskar verkligen att provförpackningen var större, för den här masken vill jag använda många fler gånger. Om man är ute efter en riktigt effektiv enzymmask, ska man verkligen köpa Malin+Goetz Brightening Enzyme Mask.

Ha en fin lördag!


Kommentarer

Populära inlägg