Highlighters

Godmorgon onsdag!

Highlighters eller en ljusreflekterande produkt av touche éclat-typ har blivit en basprodukt för många. Idag är utbudet oändligt, men jag minns när jag fick använda vit ögonskugga på kindbenen eftersom det inte fanns någon FACE Stockholm-butik i närheten. Där fanns en vit krämhighlighter som Thomas Lenneryd hade tipsat om i ELLE (saknar fortfarande hans texter och tips).

Några av de highlighters jag använder.

Idag använder jag sällan vit krämhighlighter, utan håller mig till beigea puderhighlighter eller flytande bronzers. För det mesta använder jag Charlotte Tilburys highlighter i Bronze and glow-paletten (eller den i all in one-paletterna, det är densamma) eller någon av Hourglass-paletternas väldigt diskreta highlighters, även om de har namn som strobe light. Flytande bronzers jag gillar är Peter Thomas Roth 24 K Gold Prism Cream eller favoriten Hollywood Flawless Filter från Charlotte Tilbury. Wonderglow från Charlotte Tilbury går också bra om man vill ha lite mer lyster. Vill jag ha verkligt skimmer använder jag Beccas Jaclyn Hill-palett. Ibland använder jag också ett chubby stick från Clinique, men detta har jag mest i inre ögonvrån och på amorbågen.

Flytande eller krämiga highlighters från Clinique, Peter Thomas Roth, Clarins och Charlotte Tilbury.

Skulle jag vilja ha en väldigt diskret highlighter, men ändå skapa kontrast i ansiktet genom att framhäva kindben, näsrygg, ögonbrynsben och tinningar, skulle jag lägga på lite ljusreflekterande concealer på dessa punkter. Har man en ljusare foundation än den som passar ens hudton för tillfället, funkar det också fint.

Highlighters i puderform från Becca och Charlotte Tilbury.

Jag har fortfarande en del highlighters i form av pärlemorskimrande kräm, men drar mig för att ha dem i ansiktet numera. De är dock toppen att blanda ut i sin bodylotion, framförallt på ben och armar. Om du har en High Beam från Benefit (som en gång i tiden var min favorithighlighter) eller någon av deras dupes, så testa att mixa 50-50 med bodylotion på benen!

Jag vägrar fortfarande strumpor, så idag blir det lite skimmer på anklarna. Ha en fin onsdag!

Kommentarer

Populära inlägg