J-beauty och Hada Labo Premium lotion

Efter vågen av K-beauty (koreansk hudvård) har nu J-beauty blivit stort i Europa. J-beauty innebär alltså japansk hudvård, som ju i ärlighetens namn inte är nytt för oss. Kanebo (senare Sensai) och Shiseido har funnits länge hos oss, men nu är det lite nyare märken det talas om.

Jag har hört mycket gott om det japanska märket Hada Labo, framförallt deras Premium lotion med fem olika hyaluronsyror. Det är en anti-age essence som ska vara mycket effektiv och den är dessutom inte särkilt dyr (ca 170 kr för 140 ml). Den är däremot ganska svår att snabbt få tag på, den finns på både Amazon och Yesstyle, men frakten till Sverige tar ca 4 veckor.

Premium lotion - Premium är den enda text jag förstår på flaskan.

Min beställning hos Yesstyle gjordes i mitten av augusti och i förra veckan fick jag ett brev av Postnord att mitt paket hade kommit till Sverige. Paketet hade fastnat i tullen, så jag fick betala en avgift (ca 120 kr som Yesstyle genast återbetalade i form av presentkort att handla för hos dem) för att få det skickat till mig. Nu är det äntligen här och jag har fått testa Hada Labo Premium lotion.

Jag använder Premium lotion både morgon och kväll, efter rengöring och Pixi Glowtonic (morgon)/ Pixi Retinol tonic (kväll). Jag häller lite av produkten - en ganska tjock och doftlös vätska - i handflatorna och pressar in den i huden. På kvällen har jag ibland lagt ett par lager efter varandra, men låtit dem torka in ordentligt. Det är viktigt att huden är lite fuktig när man applicerar Premium lotion, så jag sprayar med mist mellan lagren.

Generös storlek - inte mycket produkt går åt vid användning.

Första intrycket är mycket gott. Jag är imponerad av hur återfuktad och plumpad jag känner mig, framförallt när jag vaknar. Lotionen känns dryg och koncentrerad, så det går inte åt mycket produkt. Om jag slarvar med att låta lotionen torka in på morgonen, så har min bas en tendens att smula sig vid tinningarna, så det ska man vara nog med. En del användare verkar tycka att Premium lotion är för kraftig, men för mig som har en fuktfattig hy med fina linjer är den perfekt. Har man en fetare hy, så kanske Hada Labo moist är att rekommendera istället.

Trevlig fredagkväll!

Kommentarer

Populära inlägg