Mister

Godmorgon tisdag!

Igår kväll handlade det om den enkla hudvårdsrutinen och min favoritdel i denna är misten. Mist är enkelt sagt ansiktsvatten i finfördelad sprayform. Jag gillar att spraya mist mellan de olika delarna i rutinen, men jag gillar också att spraya på mig lite då och då under dagen.

Mina mister - Dermalogicas Multiactive toner vilar i badrumsskåpet för tillfället.

När jag vaknar på morgonen sprayar jag mig med den mist jag har på nattduksbordet, Pure Berry Toner från AK. I badrummet har jag La Mers The Mist och Caudalies Beauty Elixir ståendes framme, så någon av dem använder jag både under rutinen och lite då och då. I badrumsskåpet har jag Algenists Splash Hydrating Setting Mist, som jag sprayar på min färdiga makeup men även använder någon gång under dagen för att få lite liv i makeupen.

Dessa tre favoriter från Caudalie, La Mer och Algenist använder jag flera gånger om dagen.

Algenists mist är tänkt att fixera makeupen, men fungerar alldeles utmärkt som uppfräschare av huden. Jag har dock två sprayer som är gjorda för att förlänga hållbarheten på makeupen. Den första är bäst som primer, Prep + Prime Fix + från MAC. Om jag kommer ihåg, sprayar jag denna innan jag börjar sminka mig. Jag har inte använt den särskilt mycket, men den har många trogna fans. Sedan har jag en reseförpackning av Urban Decays All Nighter Long Lasting Makeup Setting Spray.  Jag har använt upp en stor förpackning - en gång i tiden använde jag denna settingspray dagligen - men nu har jag den bara om jag ska på bröllop el dyl och vet att makeupen ska klara både solljus och dans. Algenist settingspray är mycket mildare för huden än Urban Decays, som innehåller rätt mycket alkohol. Testa den ovanpå makeupen om du kommer förbi ett av Urban Decays försäljningsställen!


Mister som förlänger och fixerar makeup.


Ett bra tips är att alltid testa en mist när man passerar skönhetsavdelningen, det är en utmärkt återfuktare och gör att sminket sitter lite bättre. Jag vet att många har en mist i handväskan eller bredvid datorn, så det kanske är ett tips att ta till sig.

Ha en fin tisdag!

Kommentarer

Populära inlägg