Några favoriter från Essie

Godmorgon onsdag!

Det har inte blivit så mycket om naglar här än, trots att jag nästan alltid bär nagellack. Faktum är att jag tycker att det gör lite ont - alltså fysiskt ont - att ha nakna naglar.


Tre favoriter, Tuck it in my tux, Eternal optimist och In stitches.
Tinted love och Gel-setter .


Idag tänkte jag tipsa om tre av mina favoritlack från Essie, alla väldigt diskreta och neutrala nyanser som funkar i alla sammanhang. Det första är Tuck it in my tux från en av Essies julkollektioner för några år sedan, trots att jag tycker att det mer är ett sommarlack eftersom det är det perfekta vita lacket. Det är ett krämlack som inte blir randigt eller kritigt, så jag använder det flitigt. Jag har snart gjort slut på min andra flaska. Trots att lacket egentligen bara såldes som en del av en julkollektion, går det fortfarande att få tag på det. Det verkar dessutom som om Essie säljer det på sin amerikanska sida, så kanske kommer det igen. Annars går det bra att googla efter dupes, för vi är många som älskar den här nyansen och letar efter en liknande. Många nämner Essies Limo-Scene som ett fullgott alternativ, men jag har inte testat det lacket än.



Elfenbensvita Tuck it in my tux.



Det andra lacket är ett nude-färgat krämlack, lite mer ett "my nails but better", nämligen Eternal optimist. Jag skulle inte ha valt detta lack om jag bara hade sett det i sin flaska, men det är en av Essies storsäljare. Kenza hade det i sin Glossybox härom året, så på så sätt hamnade det hos mig. Det är verkligen en jättefin färg, som nog passar de flesta.



Nudelacket Eternal optimist.



Mitt tredje tips är även det en nyans jag inte skulle ha köpt om jag bara tittat på flaskan, In stitches. Jag såg det på en kollega för ett tag sedan och tyckte att det var så fint. Det påminner om Eternal optimist, men är lite mörkare. Essie kallar det för "dark blush pink",  jag säger lite smutsig gammelrosa. Även detta är ett krämlack och har god täckning. När jag var inne på Kicks för att hämta ut ett paket igår eftermiddag hörde jag en kvinna fråga efter det, så det verkar vara fler som gillar det.




Gammelrosa In stitches.


I våras köpte jag ett av Essies Treat, love and color, som lanserades som ett vårdande lack som ska kunna användas på egen hand. Jag tycker att färgen jag köpte (Tinted love) blir alldeles för skirt på, så jag har använt det som underlack till lacken ovan. Som överlack har jag Essies Gel-setter, som ger en väldigt fin glans. Det står inget om att det ska vara snabbtorkande (som t ex Seche-vite), men jag tycker nog att det fungerar lite på det sättet också.



Skira Tinted love och Gel-setter.

Kommentarer

Populära inlägg