Nattmasker

Godmorgon!

I natt har jag, som nästan alla nätter, sovit med en nattmask. Jag har nästan helt bytt ut nattkräm mot mask, eftersom jag upplever det som att en mask gör lite mer än en kräm.


En handfull av masker från Summer Fridays, Charlotte Tilbury, Avène, Caudalie och Origins.


Sommartid sover jag i princip varje natt med Charlotte Tilburys Overnight Bronze & Glow Mask i 
Light to medium, men nu när det börjar bli höst använder jag bara denna 1-2 gånger i veckan. De masker jag använder flitigast nu är:


  • The Jet Lag Mask från Summer Fridays. Jag har skrivit om denna tidigare, för jag är mycket förtjust i den och använder den ibland även dagtid, då som ett tunt lager under basen. Det är en väldigt bra återfuktare, som fyller ut huden och slätar ut fina linjer.
  • Moisturizing Mask från Caudalie. Det här är en helt vanlig fuktmask. Den är tjock, krämig och anpassad för känslig hud. Jag använder den när min hud känns lite blossande och känslig, så ibland lägger jag på ett lager när jag kommer ur duschen på morgonen och låter verka medan jag äter frukost.
  • Drink Up Intensive Overnight Mask från Origins. Den här masken är till skillnad från maskerna ovan tänkt som en nattmask, och är en av Origins storsäljare. Den finns i flera olika varianter, men jag brukar köpa denna. Den är inte riktigt lika krämig som Caudalies mask, men därmed mindre kladdig (om man är rädd om hår eller örngott). 

Mina nuvarande nattmasker, The Jet Lag Mask, Moisturizing Mask och Drink Up Intensive Overnight Mask.


Ett sista tips är lite motsägelsefullt, en kräm som jag använder som mask. Än så länge står den i skåpet, men när det blir kallt och blåsigt ute och inomhusluften blir torr och uttorkande, kan man behöva något riktigt lugnande. Då lägger jag på ett tjockt lager av budgetfavoriten Cold cream från Avène. Den gör inte så mycket mer än skydda och återfukta, men är huden riktigt illa ute är detta en mirakelkräm. Eller mask, då.

Ha en fin torsdag!



Kommentarer

Populära inlägg