Rengöringsfavoriter

Så här i början av kvällen tycker jag om att rengöra huden ordentligt. Jag har tidigare berättat om hur dubbelrengöringen har revolutionerat min hy och ikväll tänkte jag berätta lite om de rengöringar jag verkligen tycker om (och dem jag inte är så förtjust i).

Mina nuvarande rengöringar.

Den första rengöringen är till för att lösa upp makeup och smuts som finns i ansiktet vid dagens slut. Jag använder en olja eller ett balm som jag masserar in och torkar bort med en ljummen urkramad tvättlapp. En favoritolja är Kiehls Midnight Recovery Oil i praktisk pumpflaska, tror jag är inne på min fjärde flaska nu. Eftersom den ofta är slutsåld har jag ibland testat andra, senast Philosophys Purity Oil Cleanser. Det gör jag inte om. Förpackningen är opraktisk, så flaskan blev snabbt oljig på utsidan och lämnade fläckar i badrumsskåpet. Dessutom upplevde jag oljan som grynig, med vassa partiklar som skrapade ansiktet.

Förstarengöring från Emma Hardie och Kiehls.


Snart är min olja från Kiehls slut, så då ska jag öppna mitt Amazing Face Moringa Cleansing Balm från Emma Hardie. Det är ett underbart balm som också fungerar utmärkt som andrarengöring eller som en rengörande och fuktgivande nattmask. Sedan jag testade det första gången för några år sedan har jag aldrig varit utan det. Det första cleansing balmet jag testade var det numera ikoniska Eve Lom Cleanser, som förvisso var bra för min hy, men luktar petroleum. Jag använder Eve Loms balm när jag får det som GWP, men jag skulle inte köpa det idag.

Andrarengöring eller morgonrengöring från Glossier och Oskia.

Som andrarengöring använder jag nu Milky Jelly Cleanser från Glossier eller Renaissance Cleansing Gel från Oskia. Jag tycker om dem bägge, men de börjar kännas lite väl rengörande för min hösthy, framförallt Oskias. Jag kommer att behålla Milky Jelly Cleanser som andrarengöring på kvällen, men till morgonrengöringen behöver jag något mjukare och mer vårdande. Det blir Emma Hardies balm på morgonen också.

Det skulle vara kul med tips på en ny rengöringsolja, vet du någon?

Ha en fin kväll!




Kommentarer

Populära inlägg