Veckans hype V36

Godmorgon fredag!

Det är första fredagen i september och hösten närmar sig. Med hösten kommer det alltid många produktlanseringar, men jag tänkte att jag skulle skriva om en produkt som jag har sett överallt på sistone.

Veckans mest omskrivna produkt i mina flöden är Peter Thomas Roth Skin to die for (389 kr för 30 ml). Det är en blurrande primer som nu lanseras i Sverige men som har funnits i USA sedan början av året.


Bild från Skincity.se, ensam återförsäljare i Sverige


Den ska minska porer och fina linjer och ge en naturlig, matt finish. Nyansen ska passa vilken hudton och hudtyp som helst och den kan användas under smink eller enbart ovanpå fuktkräm. Recensionerna på Peter Thomas Roths hemsida är minst sagt entusiastiska, men även hos Sephora och Ulta ligger den bra till. Jag läser gärna recensioner hos MakeupAlley, som till skillnad från de andra webbplatserna inte säljer något, och där är recensionerna mer blandade.

Jag tycker att Skin to die for verkar påminna en del om Kiehls Micro-Blur Skin Perfector, som är en gammal favorit i mitt badrumsskåp. Intressant är att PTR på första raden på förpackningen kallar sin produkt "no-filter", kanske är filter-makeupen på väg ut? Jag kommer i alla fall lägga på en hel del av Charlotte Tilburys Hollywood flawless filter idag när jag ska på aw.

Trevlig fredag!

Kommentarer

Populära inlägg