Ansiktsbehandling Elev Delux hos Hudinstitutet

Fredag kväll och höstlovet har börjat.

Jag inledde lovet med en två timmars lång ansiktsbehandling hos Ellinore som gör praktik på Hudinstitutet på Nygatan i Malmö. När jag såg erbjudandet för några veckor sedan, tänkte jag att det nog är precis vad jag behöver för att komma ner i varv - och det var det!

I morse - när solen fortfarande sken på Nygatan.

Behandlingen inleddes med lång nack- och ryggmassage. Därefter skulle det vara en klassisk ansiktsbehandling, men Ellinore bedömde att mina kinder var för röda för en portömning, så därför blev den en lymfmassage istället. Samtidigt som masken verkade, fick jag handpeeling och handinpackning och till sist hand-och underarmsmassage.

Finns det någon mer rofylld miljö?!

Efter behandlingen erbjöds jag mousserande vin eller vatten (klockan var halv tolv, så det blev vatten) som jag drack medan jag fick makeup lagd. Sedan fick jag en presentation av de produkter som rekommenderades och även av de produkter som det var erbjudande på i salongen. En väldigt trevlig och avslappnande förmiddag!

Jag rekommenderades produkter ur Comfort Zones Remedy-serie och en lugnande mask från Bioline. 

Jag tror faktiskt att jag gör ansiktsbehandlingar mer för att det är avslappnande, än för att mitt ansikte behöver det. Kanske är det så för de flesta?

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg