Dyson Supersonic hårfön

Hej lördag!

I onsdags morse dog min hårfön, snopet nog. Eftersom jag inte kan vara utan en, beställde jag ganska omgående en lite modernare hårfön än min 20 år gamla Babyliss. Valet föll på Dyson Supersonic och idag har jag testat den för första gången.

Supersonic i sin låda med tre munstycken, gummimatta och gummisnodd om man vill förvara sin fön hängande.

Supersonic ska vara tre gånger snabbare än en vanlig hårfön, tystare, lättare och inte lika varm. Den har tre olika munstycken: ett för glans, ett för styling och ett för volym. Munstyckena sitter fast med magnet, så de är lätta att byta men sitter samtidigt som berget.

Här på gummimattan med ett munstycke på. Supersonic finns i olika färgställningar, jag valde vit och silver.

Jag använde munstycket för glans. Värmen hade jag på läge ett av tre och styrkan på läge två av tre. Supersonic är mycket lättare och mindre än min gamla hårfön, vilket gjorde det mycket lättare att använda rundborste samtidigt - framförallt på höger sida (jag är högerhänt). På det lägsta värmeläget blev fönen inte alls särskilt varm, men torkade ändå håret snabbare än vanligt. Jag kunde höra Sven-Bertil Taube sjunga på Nyhetsmorgon ute i vardagsrummet, så Supersonic är tyst.

Liten och behändig!

Om mitt hår blev glansigare? Jag vill tro det, men det beror nog mer på hårvårdsprodukterna. Supersonic är i alla fall lättare, snabbare, tystare och mindre varm än min gamla hårfön, så jag är mycket nöjd med mitt köp.

Hoppas du har en fin lördag!

Kommentarer

Populära inlägg