Experthjälp

Är man skönhetsintresserad så är sökandet efter HG-produkter en del av intresset. Jag har alltid tyckt om tidningarnas skönhetssidor, skönhetsforum på nätet, Youtube-klipp med tutorials etc. Att långt ifrån alla delar detta intresse har jag dock förstått, liksom att många tycker att det är genant att be om hjälp av butikspersonal.

Här kommer några tips om hur man kan få hjälp, helt gratis och anonymt.

Paula's Choices Routine finder. Paula's Choice har på sin sida ett enkelt test där man med några få klick får förslag på en hudvårdsrutin, en enklare (essential) på tre steg eller en mer avancerad (advanced) på fem steg. Man får produktförslag från Paula's Choice och kan med ett klick beställa allt.

Snabbt och enkelt test om man vill få förslag på en hel hudvårdsrutin.


Skincitys olika tester. Skincity har många tester (hudtest, hudtest pro, peelingtest, masktest, foundationtest, brun utan sol-test och kroppstest) på sin sida, där man får svara på relativt många frågor. Man får vänta ett tag på mailsvar, men sedan får man en ganska god analys med produktförslag från olika märken. Hos Skincity har man också möjlighet att chatta med en hudterapeut.

MakeupAlley. Jag har fått mycket hjälp av MakeupAlley, som är ett skönhetsforum med många diskussionstrådar och recensioner. Om jag ser en produkt bli hypad av influencers, söker jag alltid upp produkten på MakeupAlley. Jag skriver också själv recensioner här, om jag hittar en fantastisk produkt eller en urdålig.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg