First impression: Kao Megrhytm Steam Eye Mask

I söndags provade jag den varma ögonmasken Megrhytm Steam Eye Mask från Kao för första gången. Eftersom alla instruktioner var på japanska på förpackningen, så letade jag först upp Kaos hemsida, där jag också fann en film som förklarar lite kort vad masken gör.



Jag har varit lite rädd för det där med "Steam Eye", men det är mer så att masken blir stegvis varm i 10 minuter, hur det nu går till. När man öppnar förpackningen är masken helt torr och sval. Den är ganska tjock, så den skulle nog fungera bra som sovmask eftersom den inte släpper igenom särskilt mycket ljus. Ganska snart känner man värmen, som är behaglig. En svag doft av lavendel blir också märkbar.


14 ögonmasker finns i förpackningen jag beställde. Masken sitter riktigt bra om öronen.


Jag tog av mig masken efter 20 minuter, då var den fortfarande ljummen. Den har ingen större påverkan på linjer kring ögonen, men man känner sig väldigt avslappnad. Det här är verkligen en produkt jag vill använda igen, så vilken tur att jag har 13 förpackningar i paketet jag köpte för ca 130 kr hos yesstyle!

Den är tillräckligt tjock för att utestänga ljus.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg