Höstdofter

Med höststormen kom en längtan efter lite tyngre dofter. Helt plötsligt tycker jag att mina Jo Malone-dofter är alldeles för lätta, jag vill ha tyngre dofter som värmer. Jag har därför letat fram min vinterdoftgarderob.

Tyngre dofter får svart förpackning.

Den består av två snarlika dofter, Narciso Rodriguez For Her och Chanel Coco Noir. Bägge kan beskrivas som klassiska dofter, med sandelträ och mysk som bas och en blommig toppnot. Om man tar ytterst lite, fungerar de utmärkt som vardagsdoft utan att ge ett för tungt intryck.

Snarlika dofter från Narciso Rodriguez och Chanel.

En doft jag också använder sparsamt, men av delvis ett annat skäl, är Frederic Malle Portrait of a Lady. Även den innehåller sandelträ och mysk, men det är framförallt ros som är den framträdande noten i denna ikoniska doft. Mitt lilla 10 ml-rör kostar 480 kr, så jag är rädd om det. För den skull tänker jag inte spara på dropparna i onödan - parfym är till för att användas. I måttlig dos, förstås.


Så rädd om detta lilla rör.


Ha en fin kväll!


Kommentarer

Populära inlägg