Läppar i oktober

Den här veckan har det varit kallare och blåsigare än på länge här i Malmö. Det märks förstås på hud och hår, så jag har använt mer fukt än vanligt. Händer och läppar är det som behöver mest akutvård hos mig, så jag tänkte visa mina läpprodukter ikväll.

För att inte få torrfnasor brukar jag tänka på att exfoliera läpparna varje dag. Ibland har jag använt en speciell läppscrub om jag har fått en, men det är ingen produkt jag själv skulle köpa. För min del räcker det att försiktigt gnugga läpparna med tvättlappen jag tar bort ansiktsrengöringen med morgon och kväll. Jag sover med läppmask, antingen Laneiges Lip Sleeping Mask eller ett tjockt lager av By Terrys Baume de Rose. Jag föredrar den sistnämna, men försöker använda upp Laneiges mask som jag tycker är lite väl kletig. Förutom det, gör den sitt arbete väl.

Tvättlapp från Skincity, läppmask från Laneige, läppbalsam från By Terry, läppstift från Linda Hallberg Cosmetics, färgade läppbalsam från Akademikliniken och Chanel.


Dagtid grundar jag med Baume de Rose när jag gör min morgonrutin. Sedan får jag färg av en vårdande produkt med färg, oftast Les Beiges Healthy Glow Lip Balm i Deep från Chanel eller Pure Berry Gloss från Akademikliniken. Mina läppar blir lätt torra av läppstift eller läppglans så här års, men jag gör ibland ett undantag för Fantastick Lipstick i Goldstone från Linda Hallberg Cosmetics. Det är ett skirt och krämigt läppstift som inte torkar ut mina läppar.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg