Månadsabonnemang på skönhet

Godmorgon onsdag!

För några år sedan lanserades Glossybox som den första månadsboxen för skönhet i Sverige. Den har följts av många andra boxar, med samma princip: för en fast summa får man en box med flera skönhetsprodukter man inte känner till i förväg en gång i månaden. Glossybox köptes i augusti upp av The Hut Group, som bl a äger Lookfantastic som redan har en populär skönhetsbox. The Hut Group fick betala en hel del för Glossybox, så det verkar som att boxarna fortfarande är populära.

Jag har fortfarande kvar en del av mina special edition-boxar från Glossybox - bra att förvara prover och reseförpackningar i.


En ny typ av månadsabonnemang står Beauty Pie för. Det är en brittisk sida som ännu inte fraktar till Sverige, men det är nog en tidsfråga. Deras affärsidé är att sälja lyxprodukter till låga priser, från världens ledande skönhetsfabriker. Eftersom de inte har några mellanhänder, dyra förpackningar eller logotyper så kan de sälja produkterna till budgetpriser. Man betalar från 5 till 20 pund för medlemsskapet, sedan får man handla för 50 till 200 pund i månaden. Fast man betalar inte så mycket, utan bara produktionskostnaden. Exempelvis kostar ett doftljus 40 pund i affär, men man betalar 12,80 för det hos Beauty Pie. Man har dock använt 40 pund av sin månadsbudget, så har man det billigaste medlemsskapet har man bara 10 pund kvar att göra av med den månaden. Man kan spara sin månadsbudget till nästa månad, om man vill köpa ett dyrt serum t ex.

Enligt Beauty Pie sparar man alltså upp till 85% genom att handla hos dem.


Beauty Pie verkar ha blivit en supersuccé i hemlandet, men jag är än så länge skeptisk. Den svepande formuleringen av "världens ledande laboratorier" får mig att dra öronen åt mig - jag vill veta om doftljuset faktiskt görs av samma tillverkare som Jo Malones eller Diptyques. Vad tror du? Är Beauty Pie värt att testa?

Ha en fin FN-dag!

Kommentarer

  1. Jag har inte prenumererat på nån box sen Beauty box (tror iaf den hette så), den var långt före Glossybox men blev inte särskilt långlivad. I ärlighetens namn var den rätt kass så den gav mig ingen blodad tand. Beauty Pie låter dock rätt intressant så börjar de frakta till Sverige kanske jag överväger det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, minns inte Beauty box, tack för info. Hoppas att du och många andra provar Beauty Pie, så avvaktar jag era recensioner :). De recensioner jag sett hittills är ju väldigt entusiastiska.

      Radera

  2. Make sure your make-up doesn’t damage your skin,Facial cleansing is important

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg