Måndagsmanikyr

Hej måndag och höstlov!

Eftersom jag har tänkt att tillbringa mycket tid utomhus den här veckan, kan jag äntligen få titta på Essies Say It Ain't Soho i solljus, hoppas jag. Jag skrev om lacket här, när jag köpte det i mitten av september.

Måndagsmanikyrens beståndsdelar.


På bilden syns förutom lacken en glasfil från Sephora. Den är jättebra att fila och forma naglarna med, har haft min i ganska många år nu. Ibland polerar jag också nagelns ovansida med en polerfil från Skincity, men har hört att man inte bör göra det oftare än en gång i månaden. Handkräm behövs verkligen så här års - Chanels är den bästa jag haft.

När jag lackar använder jag först Miracle cure från Sally Hansen. Det är ett vårdande och stärkande underlack, som även kan bäras på egen hand. Det gör verkligen nageln hård och mina naglar har inte skivat sig sedan jag började använda detta. Tips alltså! Därefter lackar jag ett par lager med Say It Ain't Soho och därefter direkt på med ett lager Seche Vite för att torka lacket. Efter ett par minuter lägger jag på Essies Gel Setter för extra glans och hållbarhet. Klart!

Då återstår bara att hoppas på soliga dagar. Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg