Ögonbryn - inte längre en trend

Ikväll är det öppningsmingel för Rapide Brow Bar här i Malmö, så nu har vi minst tre renodlade brow barer (Rapide, Kicks och Benefit). Jag läste för en tid sedan att ögonbrynstrenden var förbi och att ögonbryn nu var en naturlig del av makeupen. Det ligger nog en del i det.

Jag vet inte hur det är för dig, men länge gjorde jag inte mer med mina ögonbryn än att kamma till dem, ibland med lite hårspray. Nu däremot färgar och formar jag dem varje månad och jag har alltid åtminstone färgat browgel på dem - även när jag är för övrigt helt osminkad. Den senaste tiden har jag också gillat att rama in brynen lite mer, med en penna.

De ögonbrynsprodukter som finns i mitt badrumsskåp för tillfället - High Brow från Benefit, Boy Brow från Glossier, Arch Brow Volumizing Fiber Gel från Hourglass och Brow Wiz från Anastasia Beverly Hills.


De produkter jag använder för mina bryn för tillfället är ögonbrynspennan Brow Wiz från Anastasia Beverly Hills och ett browgel, antingen Boy Brow från Glossier eller Arch Brow Volumizing Fiber Gel från Hourglass. Om jag riktigt vill framhäva brynen använder jag också en highlighterpenna, High brow, från Benefit. Oftast tar jag dock bara lite ljus ögonskugga eller vanlig highlighter precis under ögonbrynet.

Vilken blir nästa makeuptrend? Läppar?

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg