On Wednesdays we wear pink

Hallå onsdag!

Sista dagen i oktober, den rosa månaden, råkar dessutom vara en onsdag. Därför tänkte jag visa några rosa favoriter ur mitt badrumsskåp.

"Does Pink Makes You Puke?" undrades det i den allra första reklamen för Urban Decay 1996. Jag gillar som synes rosa.

Skin Care Emulsion från Kiku-Masamune - en fantastisk kroppsemulsion som snabbt torkar in men håller huden återfuktad i gott och väl ett dygn. Jag gillar också den väldigt svaga doften av kex.

Instant Light Natural Lip Perfector från Clarins - ett krämigt och återfuktande läppglans med god hållbarhet. Jag har alltid åtminstone ett i mitt badrumsskåp.

Stella In Two Peony från Stella McCartney - en gammal favoritdoft som relanserades i våras. Varje gång jag använder den slungas jag tillbaka i tiden.

T.L.C. Framboos™ Glycolic Night Serum från Drunk Elephant - jag har skrivit om detta serum flera gånger, men det är värt att nämna det igen. Vill man ha ett pirrande aktivt serum är det detta man ska ha.

Blush Orgasm från NARS - en modern klassiker bland rouge. Färgen är en gyllenskimrande rosa som klär i princip alla och är också fin att använda lite högre på kindbenen, som highlighter.

Pink Perfect Cream från Erborian -  en blurrande primer som jämnar ut porer och samtidigt är hudvårdande. Jag har precis börjat använda denna och är mycket imponerad.

Le vernis 535 May från Chanel - en perfekt nyans av rosa som går att använda året om. Färgstark utan att vara skrikig, neutral utan att vara tråkig.

Modern Renaissance från Anastasia Beverly Hills - en ögonskuggspalett i rosa toner som även den snart är en modern klassiker. Skuggorna är mjuka och välpigmenterade och inbjuder verkligen till att testa olika färgkombinationer.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg