Slut i september

Godmorgon onsdag!

Idag tänkte jag titta lite på vilka produkter som tog slut i september och om de kommer att köpas igen eller ersättas med annat.


2nd Day Clear Dry Shampoo från Marc Anthony

Hittade detta torrschampo på Kicks slutrea i somras och det är ett vanligt torrschampo utan doft. Jag har inte ogillat det, men heller inte tyckt det var toppenbra. Det ersätts med Kloranes torrschampo.

Glow Tonic från Pixi

Jag vet inte vilken flaska det här är i ordningen, men gissningsvis nummer fem. Den här gången behövde inte köpa någon ny, eftersom jag redan hade en flaska på vänt som jag fått av en väninna som inte gillade den.

They're Real Tinted Primer från Benefit

Min mascaraprimer öppnade jag i början av sommaren, så det började bli dags att byta ut den. Jag köpte en ny på mitt Sephora-besök i lördags, för den här gillar jag så mycket.

Perversion mascara från Urban Decay

Även denna var ett fynd från Kicks rea, men sedan lite längre tillbaka i tiden.  Jag öppnade den i alla fall samtidigt som mascaraprimern, så det var dags att kassera den nu. Jag kommer antagligen att köpa fler tuber av Perversion, för det är en mascara jag återkommer till. Nu har jag flera mascaror som ligger på vänt och har precis öppnat en tub av Hourglass' nya mascara.

Septembers tomma förpackningar, som nu gått till återvinningen - förutom Diptyque-glaset som kommer att användas till förvaring.


Pomegranate Rose Geranium Serum Concentrate från Odacité

Detta härliga oljeserum kommer från Cult Beautys vårgoodiebag och jag tror att jag har ett likadant liggande, så det blir inget nytt köp. Nu har jag precis öppnat ett annat oljeserum från Mauli.

Figuier från Diptyque

Det är inte ofta ett doftljus tar slut, trots att jag tänder ett nästan varje kväll. Figuier kommer jag utan tvekan att köpa igen, men har just öppnat Baies från Diptyque som ersättning.

Midnight Recovery Botanical Cleansing Oil från Kiehl's

Denna rengöringsolja har jag använt flera flaskor av, så säkert återvänder jag till den i framtiden. Nu kommer jag dock att ersätta den med en balmrengöring och nästa olja blir nog någon annan, för att lite omväxling förnöjer.

Så av två av sju tomma förpackningar har redan ersatts med en exakt likadan, det är väl ett bra resultat?

Ha en fin dag!




Kommentarer

Populära inlägg