Små saker som gör skillnad

Godmorgon torsdag!

Jag vet att det finns många produkter som kanske inte alltid är så nödvändiga, men ändå härliga att använda. I mitt badrumsskåp finns dock några små obesjungna hjältar, som gör stor skillnad för mig.

Dessa gör skillnad: Fabulous Feet Foot Lotion från Margaret Dabbs, Perfect Hair Day 5-in-1 Styling Treatment och Restore Repair Leave-In från Living Proof, Gel Setter och Treat & Color från Essie.


Under- och överlack. Jag har tidigare berättat om mina budgetfavoriter bland nagellack, och jag tycker att med bra under- och överlack så håller i princip vilket lack som helst ganska bra. Just nu använder jag ett av Essies Treat & Color som underlack och Essies Gel Setter som överlack. Jag brukar också ha ett snabbtorkande överlack, t ex Seche Vite, som torkar lacket på fem minuter.

Leave-in-conditioner. Mitt hår är vad som brukar kallas "typiskt nordiskt", d.v.s. fina hårstrån som lätt blir torra i längderna. När det börjar bli kallare blir det också lätt elektriskt, så då har jag alltid någon form av leave-in-conditioner. Jag gillar särskilt dem som också fungerar som stylingprodukt och värmeskydd.

Fotkräm. Sedan några år tillbaka har jag alltid fotkräm på nattduksbordet och använder den varje kväll. Det räcker för att inte få raspiga fötter eller sprickor i hälarna. Fotkräm är kanske inte så flärdfullt (gör Chanel fotkräm?!), men det gör verkligen skillnad.

Ha en fin torsdag!


Kommentarer

Populära inlägg