Tidlös look

I måndags skrev jag om the no makeup makeup look, så ikväll tänkte jag försöka sätta ihop en makeup-look som är mer klassisk och tidlös. Förr hörde man ibland att kvinnor gärna fortsätter med samma makeup-stil som de hade som unga, men nuförtiden är det väl få av oss som använder samma produkter år efter år?

Det finns dock vissa färger som alltid har varit mina go-to när jag tycker att situationen kräver en neutral look (skolfotograferingar, anställningsintervjuer, viktiga möten, begravningar etc) som inte sticker ut. Jag använder mig nästan alltid av följande färger:

naglar: ljust beige eller rosa
ögon: brun-taupe-guld
fransar: svart eller mörkbrun
kinder: persikorosa
läppar: mörkrosa gloss eller balm


Lite av min neutrala makeuplook.

Här ovan finns ett exempel på vad som ingår i min mer klassiska look. Ögonskuggor (Naked 2 från Urban Decay) i bruna nyanser, ljusrosa nagellack (Le vernis i Allegoria 331 från Chanel), mullvadsbrunt bryngel (Arch Brow Volumizing Fiber Gel i Soft Brunette från Hourglass), svart mascara (Faux Cils Longest Lash Mascara från Chantecaille), persikogyllene rouge (Orgasm Blush från Nars) och ett rosagyllene läppglans (Gloss Terrybly Shine Hydra-Lift Lip Laquer i 3 Golddigger från by Terry). Dessutom bär jag en modern klassiker som doft, Coco Mademoiselle EdT från Chanel.

Nu var det ett tag sedan jag bar just denna look, men jag tror nog att jag alltid kommer att återvända till den. Jag sprayade på mig lite Coco Mademoiselle innan jag tog bilden och den ska jag absolut använda redan imorgon.

Ha en fin kväll!



Kommentarer

Populära inlägg