Andra gången med Babyfacial och spännande lansering från Charlotte Tilbury

Igår kväll använde jag T.L.C. Sukari Babyfacial™ från Drunk Elephant för andra gången. Det hade gått nio dagar sedan första gången, då jag blev rejält röd av den. Eftersom man inte rekommenderas att använda den mer än en gång i veckan, väntade jag ett par extra dagar för säkerhets skull. Döm om min förvåning, när jag knappt kände något igår.

Det här kitet användes för andra gången igår.


Jag följde instruktionerna lika noga som förra gången, men den här gången uteblev den varma pirrande känslan. När jag sköljde av masken kändes det ingenting och jag blev heller inte röd av den. Min hy såg slät och rosig ut och idag är den jättefin. Hur kan det komma sig att jag inte reagerade som förra gången? Kan huden vänja sig så snabbt vid syrorna? Jag ser redan fram emot nästa användning - som blir om sju dagar den här gången.

En annan ansiktsprodukt jag ser fram emot att testa är en hudvårdsprodukt från Charlotte Tilbury. De senaste lanseringarna har varit makeup, men nu kommer en spännande nyhet: Goddess Cleansing Ritual; Miracle-in-a-Jar Duo. Det är alltså en dubbelrengöring, som naturligtvis ska rengöra, men även vårda huden. Förstarengöringen Citrus Oil Radiance Cleanse är en oljebaserad kräm som torkas bort med tvättlapp. Andrarengöringen Purifying Charcoal Cleanse ska masseras in på våt hud och emulsifieras, innan även den torkas bort med tvättlapp.

Goddess Cleansing Ritual; Miracle-in-a-Jar Duo, ny dubbelrengöring från Charlotte Tilbury.


Det låter som en rengöring helt i min smak och jag kommer nog att göra en beställning när den släpps i januari nästa år. Hittills har jag bara använt en duo-rengöring, Pixis samarbete med Caroline Hirons, och det är ett koncept jag gillar.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg