Att använda sitt lager

Godmorgon måndag!

Idag är sista dagen av köpfesten för den här gången, med Cyber Monday. Det blir nog dock inte så många dagars vila för handlarna, för på lördag är det 1 december och då börjar många med kalendererbjudanden. Förra året hade både Kicks, Skincity och Åhléns bra sådana.

Här finns många lyxiga krämer, men lagret minskar snabbt. 

Jag har dock ett litet lager med produkter jag försöker att använda upp. I mitt badrumsskåp står två tomma Glossyboxar med oöppnade produkter. Den ena lådan innehåller krämer, för det är ofta man får prover eller till och med fullstorlek i gåva vid köp. Ingen av krämerna i lådan har jag alltså köpt, utan fått med på köpet av annat.

Igår eftermiddag öppnade jag krämlådan för att ta fram en ny kräm att ha på nattduksbordet. Jag smörjer gärna in hals och dekolletage lite extra innan jag somnar, och eftersom jag för tillfället har slut på fotkräm använder jag den även på fötterna. Det går alltså åt en hel del kräm, men jag har ju också att ta av. Min påse med tomma förpackningar för november är redan överfull, så det får bli ett par empties-inlägg denna vecka.

Nu testar jag La Crème à la Rose de Mai i några dagar.

Krämen jag använder nu är La Crème à la Rose de Mai från Chantecaille, en underbar gelkräm med rosdoft. Säkert är den för lyxig för att användas på fötterna, men jag använder hellre upp mina krämer än sparar dem till ett lämpligare tillfälle.

Ha en fin måndag!

Kommentarer

Populära inlägg