Black Week, erbjudanden och shoppingtips

Då har vi gått in i Black Week, med Black Friday på fredag och Cyber Monday om en vecka. Många butiker har nya erbjudanden varje dag, så är man på jakt efter något särskilt kan det löna sig att ha is i magen. Ofta brukar det vara fina erbjudanden på julboxar och de adventskalendrar som finns kvar.

Ett annat tips är att maximera poäng- och kundprogram. Jag brukar försöka att handla från datorn, där jag har installerat plug-ins från Norwegian rewards och Refunder. Från Norwegian får jag då cashpoints och från Refunder kronor in på mitt konto från anslutna nätbutiker. Ett tredje tips är förstås att prenumerera på nyhetsbrev och följa butikerna i sociala medier, ofta får man koder som ger 10% extra i rabatt.

Om man ändå har tänkt att köpa något, är det trevligt med 25% rabatt. Annars är det för liten rabatt för att locka mig till ett spontanköp.


Det kommer säkert att komma många erbjudanden i mailboxen under veckan, men de jag har hittills är:

Sephora ger 25% på hela sortimentet (gäller ej redan nedsatta varor) för black card-medlemmar. Se till att vara inloggad och använd koden BLACK25.

Kicks har sagt att de kommer att ha nya erbjudanden varje dag i butik och på kicks.se, men idag har inte jag sett något särskilt Black Week-erbjudande.

Åhlens har ett nytt erbjudande varje dag, idag är det 30% på adventsbelysning. Det verkar alltså inte komma ett skönhetserbjudande varje dag.

Skincity har inga Black Week-erbjudanden, utan gör istället reklam för sin digitala adventskalender med rabatter varje dag 1-24 december.

Space NK verkar inte ha några Black Week-erbjudanden, däremot får man just nu ett presentkort på £25 när man handlar för £100. Förra året hade de rabatter på Black Friday, så säkert kommer det något till helgen.

Cult beauty har 30% på utvalda märken och ännu mer rabatt på vissa varor. Det finns flera Omorovicza-kit till fantastiska priser, liksom ett resekit med Sol de Janeiro.

Lookfantastic har skickat ut mail till sina prenumeranter om en Back for Black-box, där de samlat 11 av årets storsäljare från tidigare Lookfantastic-boxar. Man måste klicka sig vidare från mailet för att kunna beställa, så om det låter intressant bör du genast registrera dig hos dem.

Charlotte Tilbury har ett nytt erbjudande varje dag. Idag är det paletten Instant Look In A Palette i färgen Smokey Eye Beauty som är nedsatt med 40%.

Feelunique har 30% på många varor och kommer att komma med fler erbjudanden under veckan.

Jag kommer inte att köpa något idag, men kommer att hålla koll på Charlotte Tilburys dagliga erbjudanden. Det blir alltså vit måndag hos mig.

Ha en fin kväll!


Kommentarer

Populära inlägg