La Belle Lune - magisk olja

Fantastisk beskrivning av innehållet! I Malmö ser man inte alltid stjärnorna lysa klart, men det går bra att använda La Belle Lune ändå.
Godmorgon måndag!

Nu börjar produkterna i Drunk Elephants The littles ta slut, så nu börjar jag använda min tredje flaska av La Belle Lune. Det är en ekologisk, handgjord och väldoftande nattolja från ett litet företag i Norwich i östra England. Både förpackning och hemsida ger ett lite hokuspokus-artat intryck, men oljan är verkligen underbar. Den är precis vad min hy längtar efter så här års, när det inte räcker med en kräm för att hålla ansiktet mjukt.

Flaskan är en mörk glasflaska som inte släpper igenom ljus. Etiketten verkar lite Harry Potter-inspirerad.

Jag brukar ha oljan nattetid, ovan essence och under mask. Riktigt kalla dagar blandar jag en droppe av oljan även i min dagkräm. Om man gillar Kiehl's Midnight Recovery, kommer man att älska La Belle Lune. Dessutom är det roligt att stödja ett litet bolag. Jag köper min flaska direkt från deras hemsida - ibland kan det vara lång leveranstid.

Härlig blandning av vetenskap och hokuspokus.

Ha en magisk måndag!

Kommentarer

Populära inlägg