Le Labo - nu lättillgängligt

Godmorgon måndag!

Då har Black Week dragit igång. Jag återkommer med ett inlägg om den ikväll, med lite shoppingtips och de erbjudanden som jag har hittat. Just nu håller jag koll på Cult beautys Black Week-erbjudanden, eftersom Le Labo har börjat säljas hos dem.

Le Labo är ett franskt parfymhus som grundades i Grasse 2005, men som numera ägs av Estée Lauder och därmed har sitt huvudkontor i New York.

Mitt Petit Grain 21 från Le Labo i Berlin.

Länge var det omöjligt att få tag på Le Labo om man inte hade möjlighet att ta sig till en av deras fysiska butiker. Där väljer man sin doft och så blandas den på plats och etiketten skrivs ut, med den text man önskar. Varje butik har också haft sin egen signaturdoft, som bara har kunnat köpas i den butiken.

500 ml Santal 33.

I Sverige finns Le Labo enbart i Stockholm, med butik på Bondegatan och disk på NK. För oss i södra Sverige är det närmare till butiken i Köpenhamn, på Store Strandstræde 14. I Norge säljs Le Labo på Sanatorium i Oslo, på Frydenlundgata 14. Jag är väldigt förtjust i doftljuset Petit Grain 21 och doften Santal 33, bägge tillhör deras storsäljare. Även om man nu kan beställa Le Labo på nätet, ligger en hel del av tjusningen i att få se sin doft blandas och sedan bestämma texten till etiketten.

Ha en fin dag, vi hörs ikväll!

Kommentarer

Populära inlägg