Le volume révolution de Chanel

Jag har nu testat min andra provförpackning av mascaran Le volume révolution de Chanel.


Den lanserades i somras med sin borste som största säljargument. Borsten tillverkas med hjälp av 3D-teknologi och har därför helt andra strån än en traditionell mascaraborste. Fördelen med detta är att man alltid får rätt mängd produkt på borsten, enligt Chanel.

Min lilla provförpackning är en hård plasttub.


Borsten i provförpackningen ser inte ut som borsten i reklammaterialet, så kanske är det därför som  jag inte riktigt förstår hypen. Jag får upp för mycket produkt på borsten, så att det faktiskt läcker ut mascara när jag vrider tillbaka borsten efter användandet. Bägge mina prover har varit på detta sätt.

Ganska mycket produkt följer med borsten och fastnar i mynningen av tuben.


 Le volume révolution de Chanel har en riktigt fin svärta och gör fransarna mer voluminösa, utan tvekan. Ett lager räcker om jag har primer, annars bygger jag gärna upp mer volym med ett andra lager. Fransarna blir tjockare utan att klumpa ihop, vilket jag gillar. Däremot får jag i slutet av dagen lite fällning under ögat. Sammanfattningsvis är det en fin volymmascara, men med tanke på fällningen passar den inte mig.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg