Mjuka händer och läppar

Fredag kväll, denna fredag där det har varit en oändlig ström av sms och nyhetsbrev med reklam. Jag har än så länge bara gjort ett par små inköp, så här blev det ingen shoppingbonanza.

Anti-Aging Buffing Beads från Peter Thomas Roth, både enzym- och mekanisk peeling, fungerar på hela kroppen.

Istället blir det ikväll ett handvårdstips, som har hjälpt mig en del. Precis som med ansiktshuden, verkar krämen bättre om huden är ren och exfolierad. Jag har därför börjat exfoliera händerna också. Jag har länge haft för vana att dra bomullspadsen med syra över handryggen efter att ha använt dem i ansiktet, men nu har jag ställt en scrub från Peter Thomas Roth på handfatskanten. När jag gör min kvällsrutin tvättar jag både fötter och händer med scruben, som är en effektiv peeling med både syra och korn.

På nattduksbordet har jag handkräm som jag smörjer in händerna ordentligt med och på så sätt har jag hittills klarat mig bra i kylan. Jag behöver inte smörja in händerna under dagen, inte än så länge i alla fall.

Läpparna exfolieras med tvättlapp från Skincity och därefter blir det Baume de Rose från by Terry.

Samma princip använder jag för läpparna, först exfoliering och därefter kräm. Jag har ingen speciell läppeeling för tillfället, men om jag får en sådan eller en ansiktspeeling med korn i en adventskalender, kommer jag att använda den flitigt på läpparna. För nuvarande får det räcka med lite massage av en tvättlapp.

Ha en härlig fredagkväll!

Kommentarer

Populära inlägg