Vardagsmakeup i november

Nu har jag helt gått ifrån de sista bronziga tonerna i min vardagsmakeup och tagit fram vinterfärgerna - det känns rimligt att vara blek när det bara är en månad kvar till julledigheten. Eftersom jag är ganska trött på morgnarna, försöker jag minimera antalet produkter. Just nu använder jag:

bas: primer, CC-cream, concealer och puder. Jag har alltså lagt undan Hollywood Flawless Filter till vardags, det trodde jag aldrig skulle hända.

Nuvarande bas: BECCA Velvet Blurring Primer Perfecting Base, Even & Perfect CC Cream Spf 20 Anti-Redness från Biodroga MD, Glossier Stretch Concealer och Hyaluronic Hydra-Powder från By Terry.

ögon: brynpenna,  ögonbrynsgel, ögonskuggor från Charlotte Tilburys palett Instant Look In A Palette i Seductive Beauty, mascaraprimer och mascara.

kinder: enkel contouring och rouge från Charlotte Tilbury-paletten.

läppar: färgat läppbalsam.

Övrig makeup: Anastasia Beverly Hills Brow Wiz, Glossier Boy Brow, Charlotte Tilbury Instant Look In A Palette, Benefit  They're Real Tinted Lash Primer, Chantecaille Faux Cils Longest Lash Mascara och Chanel Les Beiges Healthy Glow Lip Balm.

Resultatet blir ett ganska blekt ansikte med rosa kinder och markerade bryn och fransar. Jag tror att jag kommer att behålla denna makeup ett tag nu, även om jag gärna börjar med den bronziga sommarlooken i slutet av januari - bara två månader dit!

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg