Veckans hype, V47

Godmorgon torsdag!

Eftersom det är Black Friday imorgon, kommer veckans hype redan idag. I kväll och i morgon blir det istället inlägg med shoppingtips.

Förra veckans hype har nu lanserats på riktigt, när CAIA öppnade sin webshop i tisdags. Någon som slog till? Paletten sålde i alla fall inte slut direkt. Även denna vecka är hypen en makeup-produkt, nämligen relanseringen av Glossiers skira läppstift Generation G.

Mitt gamla Generation G, swatchat flera gånger till vänster och en gång till höger.


Färgerna är desamma som tidigare, men förpackningen är ny. Det var många som klagade på den gamla förpackningen, eftersom många av läppstiften lossnade från hylsan efter ett tag. Jag har ett av de gamla Generation G i färgen berry, och det har lossnat sedan jag skrev om det förra gången. Det går dock fortfarande att använda det, vilket jag gör varje morgon.

Den nya förpackningen är lite knubbigare än den gamla.

Jag är väldigt förtjust i den här typen av läppstift, som bara ger lite färg. Nästa gång jag gör en Glossier-beställning (min favoritrengöring Milky Jelly Cleanser håller på att ta slut), vill jag gärna köpa ett nytt Generation G, i färgen crush denna gång. Vill du beställa något från Glossier, får du gärna använda min referral-kod som ger dig 10% på första beställningen och mig 100 kr i store credit.

Ha en fin torsdag!

Kommentarer

Populära inlägg