Gott nytt år!

Gott nytt år!

Skimrande bus och gyllene highlighter till kroppen.

Årets sista inlägg handlar förstår om hudvårdsprepp inför nyårsafton. Kroppen smorde jag in med Tan Luxes The Butter redan i lördags och söndags, så att jag nu har en lätt bus-bränna med lite skimmer i. Jag ska ta lite av Charlotte Tilburys Supermodel Body på armar och ben innan festen ikväll också för extra lyster.

När det gäller ansiktet, gör jag gärna en peeling och en uppstramande mask, innan jag lägger makeup. För att makeupen ska hålla använder jag både primer och settingspray. För extra hållbarhet brukar jag borsta på ett lager settingpuder mellan primer och foundation.

Mycket fukt, puder och settingspray. 

Eftersom jag använde Babyfacial igår, hoppade jag över peelingen idag. Däremot lade jag ett nytt lager av Biological Mask från Carita under förmiddagen. Sedan såg jag till att få in mycket fukt, genom ett par lager av Hada Labo Premium lotion innan serum och kräm. När det hade torkat ordentligt, lade jag på primer som jag pudrade med By Terrys Hyaluronic Hydra Powder. När min nyårsmakeup var klar, fixerade jag med Splash Hydrating Setting Mist från Algenist. Jag hoppas att makeupen håller tills jag tar bort den, för jag är dålig på att bättra på den under kvällen.

Gott nytt år!


Nu börjar snart festen, så jag vill naturligtvis avsluta med att önska dig ett riktigt gott nytt år!

Kommentarer

Populära inlägg