Infinity Palette från Linda Hallberg cosmetics

Godmorgon torsdag!

Efter en hel del efterforskningar, slog jag till slut till på Linda Hallbergs Infinity Palette när den var på 50% i Kicks julkalender. I skrivande stund finns den fortfarande att köpa med rabatt hos Kicks - ifall det är någon som ska ut på mellandagsrea idag.

Infinity Palette från Linda Hallberg Cosmetics.

Paletten, som är en multipalett,  innehåller åtta färger. Den fick utmärkelsen Bästa multiprodukt i Kicks Beauty Award i år. Man kan alltså använda de åtta färgerna hur man vill - jag har använt dem som ögonskugga, contouring, highlighter, rouge och bronzer. Jag har inte testat att använda färgerna som bas, brynfärg eller läppfärg, men det går säkert.

Det går snabbt och lätt att skapa en neutral makeuplook. Jag gläds åt att det finns så många ljusa färger, eftersom det är något jag ofta saknar i paletter. Den obligatoriska svarta färgen finns också med, även om jag aldrig brukar använda svart. Jag har testat den svarta som eyeliner och den var ovanligt enkel att sudda ut till en lite mindre svart nyans, så kanske kommer den här att komma till användning.

Smart och robust förpackning.

Färgerna är välpigmenterade, mycket enkla att sudda och faller inte ner på kinden. Däremot tycker jag att de har smulat sig lite i paletten. Den tunna förpackningen är för övrigt mycket genomtänkt. Paletten ligger i kraftig papp, har stor spegel och stängs med magnetlås. Eftersom man inte behöver så många fler färger för en komplett look, är paletten en given produkt när man ska packa lätt.

Användbara färger, men jag saknar lite skimmer.

Jag tror dock inte att Infinity Palette kommer att bli min enda makeupprodukt i packningen, eftersom jag saknar skimmer, brons och bär bland nyanserna. Om jag blandar Zwicky med Andromeda, får jag en fin, varm rosa-brun nyans, men jag får inte till skimret jag önskar. Detta finns i mina Charlotte Tilbury Instant Look In A Palette, så de kommer även i fortsättningen vara mitt första val.

Den här välanvända favoriten från Charlotte Tilbury läggs först i packningen. Tyvärr säljs inte denna palett längre.

När kommer jag använda Infinity-paletten då? Den kommer främst att användas som ögonpalett, framförallt de ljusa färgerna som jag saknar i mina andra paletter, både Charlotte Tilburys och Urban Decays. Om jag vill använda svart, är det denna palett jag kommer att vända mig till, eftersom ingen annan svart skugga jag äger är så lätt att sudda. Jag hoppas att Linda Hallberg släpper fler paletter, gärna med mer skimmer.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg