Pakethämtning i Instabox

Godmorgon onsdag!

Detta inlägg är mer konsumentupplysning än skönhetsblogg, men som flitig nätshoppare vill jag gärna berätta om denna smarta grej. Jag antar att jag inte är ensam om att köa hos paketombud allt för ofta.

Instabox i entrén till Coop - inga köer alls.

I lördags när jag beställde Biotherms Lait corporel i Kicks julkalender, valde jag därför fraktalternativet Instabox. Jag har sett instaboxarna installeras i affärer runt om på stan, men först nu var jag beredd att testa. Argumenten som jag föll för var att det skulle vara en leveranstid på 0-1 dag och att man skulle slippa stå i kö. Det är många som nätshoppar i december, så köerna hos paketombuden kan i alla fall i Malmö vara långa.

Luckan öppnades direkt och där låg mitt paket från Kicks. Smidigt!

Leveranstiden blev inte som utlovat 0-1 dag, utan två dagar. Instabox levererar sju dagar i veckan, men Kicks lager kanske inte är bemannat på helger. När jag väl fick min sms-kod till Instabox på mitt lokala Coop, gick det dock smidigt och snabbt. Jag knappade in koden på displayen, så öppnades en lucka och där låg mitt paket.  Jag kommer definitivt att använda mig av Instabox-alternativet igen.

Innehållet i paketet, kul med serumprov från Lancôme.

Ha en fin dag!

Kommentarer

Populära inlägg