Slut i december I

Även denna månad har jag samlat ihop så många tomma förpackningar, så att jag får dela upp det på två inlägg. Ikväll visar jag doft, kroppsvård och makeup. Följande tog slut i december:

Decembers första empties.

Doft: 

Peony & Blush Suede från Jo Malone. Detta är en av mina favoritdofter, som nu tyvärr har tagit slut. Nästa gång blir det den stora flaskan, för den här vill jag inte vara utan. Som tur är har jag den fortfarande i handtvål.

Prosecco Bellini från Voluspa. Detta doftljus köpte jag för mer än ett år sedan, jag tror att det var Åhléns som hade det i sin julkalender med 50% rabatt. Det har en för söt doft för min smak, så jag har bara eldat på det när jag inte har haft något annat ljus i gång. Det finns på mellandagsrean till ett mycket bra pris, men jag kommer inte att köpa något.

Rose från Diptyque. Jag fick denna ministorlek av Dipqyques härliga rosdoft i en GWP från Space NK tidigare i höstas. Ljuset hade en förvånansvärt lång brinntid och en mycket raffinerad och varm rosdoft. Nu har jag precis börjat på ett stort Figuier, så jag kommer inte att köpa något nytt på ett tag. Förhoppningsvis får jag möjlighet att besöka Diptyques allra första butik på Blvd St Germain i Paris senare i vår, då kommer jag i så fall köpa med mig ett par ljus.

Kropp:

Heel Chemistry från The Chemistry Brand. Jag köpte två tuber av denna fotkräm på Black Friday-rean och den första tuben har alltså redan tagit slut. Krämen är bra, men alltså inte särskilt dryg. Jag har redan påbörjat den andra tuben och kommer därefter inte att köpa någon ny.

Skin Care Emulsion från Kiku-Masamune. Denna kroppsemulsion med fermenterad sake har varit väldigt dryg och har bevarat fukten i huden utmärkt, även kalla dagar. Den är inte heller särskilt dyr, så jag kommer att köpa den igen, när jag gör min nästa Yesstyle-beställning.

Makeup:

Boy Brow i Brown från Glossier. Detta är ett av de bästa bryngel jag har testat, så det är redan ersatt med ett likadant.

Brow Wiz i Taupe från Anastasia Beverly Hills. Samma sak med denna brynprodukt, den är redan ersatt med en likadan.

Dessa kommer att köpas igen!

Av sju produkter kommer alltså fyra att köpas igen - fem om man räknar Diptyque-ljuset - det tycker jag är ett gott resultat! I morgon kommer ett längre inlägg med den ansiktsvård som tagit slut i december.

Ha en fin fredagkväll!

Kommentarer

Populära inlägg