Slut i december II

Hallå lördag!

Det är en hel del hudvård som har tagit slut i december - en del är förstås miniförpackningar från kalendrarna. Den sista reseförpackningen från The Littles-kitet från Drunk Elephant har också tagit slut. Här är alla tomma förpackningar:

En del favoriter bland decembers empties.

Rengöring:

Milky Jelly Cleanser från Glossier. Denna milda rengöring använder jag som andrarengöring på kvällen eller som enda rengöring på morgonen. Jag har redan köpt en ny, för jag gillar den så mycket.

Renaissance Cleansing Gel från Oskia. Även denna är en rengöring jag återkommer till. Så här års känns den lite för aktiv för min hud, så jag väntar till fram emot våren med att ersätta den. Gillar för övrigt även masken i Renaissance-serien.

Pure Radiance Cleanser från Akademikliniken. Jag har haft denna rengöring länge, så den är verkligen dryg. Precis som med Oskias rengöring känns den lite för aktiv just nu, så jag kommer inte att köpa någon ny.

Mist:

The Mist från La Mer. Den här misten är så lyxigt härlig! Jag köpte den i somras och har använt den dagligen, men nu är den alltså slut. Jag vill gärna ha en ny, men jag vill också testa misten från Josh Rosebrook, så ett nytt inköp dröjer.

Ögonkräm:

SubQ Eyes från Hylamide. Jag rekommenderar alla att köpa den här ögonkrämen (egentligen är det ett serum), som verkligen gör skillnad. Det här är min tredje flaska och det kommer att bli fler.

Shaba Complex™ Eye Serum från Drunk Elephant. Detta serum räckte i en evighet, så även om det är dyrt så är det väldigt prisvärt. Jag skulle gärna testa den omtalade ögonkrämen C-Tango Multivitamin från Drunk Elephant, för många vittnar om att den är ännu bättre än Shaba Complex.

Serum:

Retinol 3TR från Medik8. Detta retinolserum kom i en kalender och tog slut väldigt fort. Antagligen använde jag för mycket produkt, för nog ska ett serum vara längre? Jag kommer inte att köpa det alltså.

Super Facial Serum från Verso. Versos retinolserum är i krämform, till skillnad från Medik8s oljeserum, vilket gör det lättare att applicera. Jag uppfattar detta som drygt och effektivt och använder det gärna igen.

Ampoule Concentrates Effect Fluid Set från Babor. Dessa tre ampuller kom i en kalender och jag använde upp dem snabbt. Jag älskar Babors ampuller, de är så effektiva. Är det något jag spanar efter på mellandagsrean, så är det dessa!

Mask:

Seamasque från Hannes Dóttir. Det här är en gelmask med sjögräs i. Tyvärr delade den sig snabbt i burken och blev svår att applicera mot slutet. I början var den underbar, så den ska nog användas upp snabbt.

Overnight Hydration Therapy från Espa. Jag är kluven inför den här masken. Den funkar jättebra - huden blir väldigt återfuktad - men mitt ansikte är fortfarande kladdigt när jag vaknar. Det blir inget köp i nuläget.

Primer:

Velvet Blurring Primer Perfecting Base från BECCA. Förr har jag gillat denna primer, men innehållet i denna flaska skiktade sig. Om jag skakade den jättehårt innan användning gick det bra, men inte annars. Tidigare flaskor har dock varit bra, så jag kommer nog att använda den igen.

Kräm:

Calm Water Gel från Dermalogica. Den här lilla tuben kom i en kalender. Jag gillade den verkligen, den var mild och väldigt återfuktande. Krämen funkade både dag och natt, så det är en bra 24H-kräm om man vill ha en sådan. Jag använder den gärna igen!

Rose de Mai Cream från Chantecaille. Det här är en superhärlig tjock kräm med fin rosdoft. Jag hade den på hals och dekolletage nattetid, vilket den var perfekt för. Till ansiktet vill jag gärna ha något lite mer lugnande.

Retinol Rescue Overnight Cream från Clark's Botanicals. Jag använde upp den här krämen i början av december, men minns den fortfarande med glädje. Det är en riktigt bra nattkräm som nästan kändes som en mask.

Här är favoriterna från decembers empties, även om många av de andra också var bra.

Ja, det var alltså en hel del som tog slut denna månad. Kul att få upptäcka så många spännande produkter!

Ha en fin lördag!

Kommentarer

Populära inlägg