Elixir Cosmeceuticals - första intrycket

Jag håller just nu på att testa några produkter från Elixir Cosmeceuticals. De produkter jag använder är Niactil 4 %Niactil Advanced Pro och Retinext Advanced Corrective Serum.

Niactil Advanced Pro lanseras som framtidens multiprodukt.


Niactil 4 % är en fuktgel som innehåller 4 % koncentrerad niacinamid. Gelen ska motverka fina linjer och ojämn pigmentering, motverka orenheter och ge fukt. Den är lugnande och passar alla hudtyper, dock särskilt bra för hud med rosacea. Många har vittnat om hur den effektivt reducerar porer, t ex Hilde här. Jag fick inte samma aha-upplevelse första gången, men min hud kändes jämnare, så jag hoppas se resultat inom några veckor.

Niactil Advanced Pro är en utveckling av Niactil 4 %, med fler aktiva ingredienser. Förutom niacinamid innehåller den också 10% glukonolakton, en PHA-syra som exfolierar, och 0,5% salicylsyra som dämpar inflammationer. Även denna produkt är en gel som passar känslig hud. Jag använder det som serum dagtid, men fuktkräm ovanpå.

Retinext Advanced Corrective Serum är ett nytt anti-age serum med A-vitaminsyra. Den är lite snällare än retinol i hög koncentration, så den lämpar sig för känslig hud. Serumet ska minska solskador, rynkor och pigmentfläckar - vilket jag hoppas att det gör. Jag kände att det var ett aktivt serum när jag använde det första gången, min hud blev lite varm, men inte röd. Man kan använda det både dag och natt, men jag kommer inledningsvis bara ha det några nätter i veckan.

Mina Elixir-produkter.


Produkterna känns effektiva, men ändå snälla mot huden. Jag återkommer med recension när jag har använt produkterna ett längre tag.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg