IQ+Brow Eyebrow Tint

På Daisy Beauty Expo fick vi se en smart nyhet, färdigblandad ögonbrynsfärg i en penna där färgen vrids fram i penseln, likt en concealerpenna. Man bara målar på färgen på rengjorda ögonbryn, låter verka i tio minuter (eller längre) och voilà - nyfärgade ögonbryn utan en massa blandande och kladdande.

IQ+Brow Eyebrow Tint i Medium Brown.

Idén är i mitt tycke genial. Jag har aldrig tidigare lyckats med att färga brynen själv, trots många försök. Med IQ+Brow Tint, som pennan heter, är det inga problem med att få färgen precist på plats. Tyvärr ser jag inte så stor skillnad. Lite mörkare blir mina bryn (jag har Medium Brown), men färgen försvinner snabbt. Första gången färgade jag dem två gånger efter varandra, med tio minuters verkningstid, men fick ändå inte särskilt mycket färg. Andra gången lät jag färgen verka 25 minuter (enligt instruktionerna kan färgen verka 10-25 minuter), men inte heller då blev det något slående resultat.

Så smart penna!

Jag hoppas att produkten görs om och förbättras, för idén är som sagt genial. Jag har sett en del recensioner av IQ+Brow Tint och tyvärr verkar ingen riktigt ha fått till det med färgen. Kanske är det svårt att göra hållbar färdigblandad färg?

Ha en fin kväll!


Kommentarer

Populära inlägg