Nuvarande kvällsrutin

Hej lördag!

Nu har jag återigen ändrat på min kvällsrutin, så jag tänkte visa hur den ser ut nu. Även om jag inte alltid har makeup på helger, så dubbelrengör jag ändå alltid ansiktet på kvällen. Ikväll ska jag dock bort på middag, så det blir makeup idag.

Denna rutin har jag nu.

1. Förstarengöring är Electrogel Cleanser från Lixirskin. Tyvärr är det inte mycket kvar i tuben, så snart kommer den att ersättas med ett balm. Jag masserar in rengöringen i en minut för att lösa upp all makeup och låter den sedan sitta kvar medan jag borstar tänderna. Sedan torkar jag bort den med en våtvarm handduk.

2. Andrarengöring är Clean Cleanser från Acasia Skincare. Det är en mild och mjölkig rengöring som gör huden ren. Även denna torkas bort med en våtvarm handduk.

3. Sedan sprayar jag på Plump and Glow Hydrating Facial Mist från Emma Hardie. Jag låter mina Pixi Tonics vila lite och använder bara fuktmist, eftersom jag har så aktiva produkter från Elixir. Bäst att ta det lugnt i början.

4. Medan huden är fuktig klappar jag in Hyaluron-Shake från Annemarie Börlind. Denna lätta ansiktsolja med hyaluronsyra får ersätta min Premium Lotion ett tag. Den återfuktar bra och känns snäll mot ansiktet.

5. Här brukar jag klappa in ögonkräm, just nu en provförpackning av Ole Henriksens Banana Bright Eye Cream.

6. Därefter klappar jag in några droppar Retinext Advanced Correctice Serum från Elixir. Detta serum har jag bara varannan kväll, de andra kvällarna blir det La Belle Lunes ansiktsolja.

7. Ovanpå serumet masserar jag in gelen Niactil 4% från Elixir, för att förstärka effekten av serumet och för att lugna huden. Det kan låta motsägelsefullt, men det fungerar!

8. Detta steg gör jag inte alltid, men ikväll har jag tid med en nattmask också, så jag lägger på ett lager av Freshly Juiced Vitamin E Mask från Klairs.

9. Allra sist blir det som alltid Baume de Rose från By Terry, världens bästa läppbalsam.

Vad sägs, en enkel liten rutin?! Ha en härlig lördag och en fin kväll!

Kommentarer

Populära inlägg