Nuvarande morgonrutin

Godmorgon måndag!

I lördags visade jag min nuvarande kvällsrutin och här kommer nu morgonrutinen. Den har lite färre steg, men de flesta produkter som används ingår också i kvällsrutinen.

Morgonrutinen har lite färre steg än kvällsrutinen.


1. Jag börjar med rengöringen Clean Cleanser från Acasia Skincare. Jag brukar försöka massera in den ett tag, innan jag tar bort den med en våtvarm handduk.

2. Därefter sprayar jag på Plump and Glow Hydrating Facial Mist från Emma Hardie. Någon enstaka gång händer det att jag använder Pixis Glow Tonic istället, men jag försöker låta den mesta syran komma från Elixirs gel.

3. På fuktig hud klappar jag in Hyaluron-Shake från Annemarie Börlind. Redan nu får jag ganska bra med fukt i ansiktet, för denna lätta tvåfasolja ger mycket fukt utan att kännas kladdig.

4. Sedan blir det ögonkräm, Ole Henriksens Banana Bright Eye Cream. Jag funderar varje gång på om det är bättre att ta ögonkrämen innan hyaluronsyran, men jag resonerar som så att även ögonpartiet behöver fukt.

5. Därefter masserar jag in Niactil Advanced Pro Perfection från Elixir. Jag använder gelen som serum - man kan ha den både som serum eller kräm.

6. Till sist masserar jag in Niactil 4% från Elixir, som fuktgivare.

Denna rutin har fungerat utmärkt, min hud känns både lugn och återfuktad. Det går dessutom utmärkt att lägga makeup ovanpå, inget smul eller kala fläckar efter ett tag.

Ha en fin måndag!

Kommentarer

Populära inlägg