Ny foundation - Sensai eller Charlotte Tilbury?

Godmorgon onsdag!

Jag är ju på jakt efter en ny foundation, eftersom min tredje flaska av Chanels Vitalumière är slut. Jag funderar på om jag ska köpa ytterligare en likadan, eller om jag ska testa någon annan.

De senaste dagarna har jag därför testat två foundations som jag har varit nyfiken på,  Sensai Luminous Sheer Foundation och Charlotte Tilbury Magic Foundation. Jag är ute efter en foundation som har medelgod täckning och lång hållbarhet, med en halvmatt finish. Helst ska den innehålla SPF också, vilket både Sensais och Charlotte Tilburys gör, om än endast SPF 15.

Snygg förpackning av Sensais foundation.


Jag blev väldigt nöjd med resultatet av bägge. Sensais är, vilket namnet avslöjar, inte så täckande - men ger en väldigt fin finish med mycket lyster. Tyvärr är konsistensen väldigt rinnig, och eftersom jag har foundationen på handryggen medan jag applicerar med Beauty Blender, hinner en del rinna av handen.

Traditionell glasflaska hos Charlotte Tilbury.

Magic Foundation från Charlotte Tilbury är tjockare i konsistensen och har en bättre täckning. Den har också en väldigt lång hållbarhet. Dessutom är den billigare än både Chanel och Sensai, så mycket talar för att Magic Foundation blir mitt nästa köp. Det är också den jag kommer att bära idag.



Videon ovan visar hur Charlotte Tilbury själv använder sin foundation på mogen hud.

Ha en fin onsdag!



Kommentarer

Populära inlägg