Rengöring med vatten och Beauty towel från Amelie Soie

Godmorgon torsdag!

För lite mer än ett år sedan testade jag att ta bort min makeup med en magisk microfiberduk för första gången. Den fanns i Lookfantastics adventskalender 2017 och jag var minst sagt skeptisk. Man skulle bara blöta duken i varmt vatten, krama ur den och torka bort makeupen. Jag hade svårt att tänka mig att det skulle fungera, men det gjorde det! Den lilla duken har jag sedan haft med mig på resor och därefter använt en andrarengöring.

Stilig påse från Amelie Soie.

Nu har jag dock fått en större microfiberduk, Beauty towel,  från svenska Amelie Soie, som kanske främst är kända för sina sidenörngott. De gör dock andra skönhetsprodukter också, som rengöringsrondeller och handdukar i microfiber.

Beauty towel och bandeau för att hålla bort håret när man rengör ansiktet.

Amelie Soies Beauty towel är av generös storlek och går att tvätta på 40-60 grader. Jag uppskattar särskilt att den är grå, för då syns inte eventuella sminkrester särskilt väl. Den ena sidan av handduken har kortare fibrer och används till sminkborttagning, den andra till peeling.

Jag förstår inte hur det går till, men Beauty towel tar bort all makeup, med bara vatten. Jag använder Acasias rengöring efteråt, men i princip skulle jag istället kunna använda den andra sidan av handduken istället. Handduken kan användas om och om igen och kostar 295 kr.

Ha en fin torsdag!

Kommentarer

Populära inlägg